16 Haziran 2011 Perşembe

Merhaba!

Merhaba,

"Traş Keyfim" e hoşgeldiniz.

Belki bir google aramasında karşınıza çıkan bu blog, traşa bir keyif olarak bakabilen erkeklere adanmıştır. Sıcak köpük, ustura, feather, geo f trumper gibi kelimeler size tanıdık geliyorsa doğru yerdesiniz.

Traş keyfim, saklınotalar'ın aksine düzenli güncellenen bir blog'dan ziyade, ıslak traş ile ilgili çeşitli bilgilerin bulunabileceği bir kaynak görevi görecek. Zamanla içeriği artacak sitede ıslak traş ekipmanları, teknikler, püf noktaları, yeni başlayanlara öneriler gibi konularda çeşitli yazılar bulunacak.

Ülkemizde hakkında çok az yazı ve kaynak bulunabilen ıslak traş konusunu geniş kitlelere ulaştırarak, özlere dönme umuduyla,

hazır olun..

15 yorum:

  1. lütfen blogu artık takip etmeyi bıraktığınızı söylemeyin sakalı doğru dürüst çıkmayan bir insan olarak şu anda kafayı yemiş gibi tıraş malzemeleri aramaktayım :D müzikler zaten muazzam her gün bu blogtayım ve müzikleri dinliyorum sanırım kafayı yemek üzereyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hiç merak etmeyin blogu asla bırakmam. Bu blogdan dolayı diğer blogum olan saklınotalar' ı bir süredir öksüz bırakmıştım. Şimdi onu biraz dolduruyorum. Bir süre sonra tekrar ustura ile ilgili yazı dizime devam edeceğim.

      Sil
    2. Hocam selamlar, jilet ve tiras bølumune ne oldu ? severek okudugum bølumdu :(

      Sil
  2. eğer uğraştırmıyosam sizin şahsi kanaatlerinizden yararlanmak isterim nerden ne alabileceğimi bilmiyorum beni de bir traş manyağı yapmaya yardımcı olun! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uğraştirmiyorsunuz tabi ki, aklinizdakiler nedir?

      Sil
    2. uğraştirmiyorsunuz tabi ki, aklinizdakiler nedir?

      Sil
    3. aklımda belirli bişey yok... :D şimdi efendim şöyle söyleyeyim ben öncelikle daha sakalımın çıkmadığı zamanlardan beri şu traş olayını büyük keyif olarak görüyodum.İlk başlarda keyif de aldım ama sonra o plastiktir bişeydir sarmadı ısınamadım... steampunk kültürünün ne olduğunu belki az bişey bilirsiniz.bu 50 lerin falan kültürüdür az bişey çarklar vardır buharı aletler vardır.İşte ben bayılırım onlara keşke bi 50 sene önce yaşasaydım... sizin şu müziklerinize o yüzden bayıldım ya.Ben biraz çift kişilikliyimdir normalde ağır metal dinlerim :D ama bikaç gündür açtım sizin siteyi durmadan bu müzikleri dinliyorum... (benzer müzik tavsiyeniz varsa da alabilirim...) bir diğer konu da benim nacizane bıçak koleksiyonum.Bıçaklara ve ekskin şeylere bayılırım.Zaten kendime koleksiyon için bi ustura almak istiyodum sırf bıçakmış gibi bi düşünceyle :D ordan rastladım sitenize ve aşağı yukarı aradığım ve sevdiğim şeylerin bi harmanını oluşturmuş gibisiniz.O tahta saplı parlak metalli usturalar.O içinde ne olduğu bilinmeyen ilkginç parlak şişeler... tam o fantezilerimi süsleyen kültürün bi parçası gibi :D olay şu ki sakalım nerdeyse hiç yok.Ve yüzüme su bile vurmadan jiletle traş olabiliyorum çünkü sivilce da hiç çıkmayan arkadaşlarımın bolca küfür ettiği tatlı mı tatlı bir cilde sahibim.... bu yüzden benim burdan beklentim tamamen fantezidir :D yaklaşık max 500 lira gibi bi bütçe ayırabilirim şu anda o bütçeye nereden ne alabilirim... usturaya direk dalsam mı yoksa boğazımı falan kesermiyim... :D kafamda deli sorular anlayacağınız....

      Sil
  3. olmuyorsa zorlamayın bence :D

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, yıllardır kullandığım hazır traş bıçaklarından memnun kalamadım. bu nedenle arayışta iken dolaştığım her traş sitelerinde mutlaka size tedsadüf etmekte bilgilerinizi defalarca paylşmaktayım bilmem aradığımı sürekli değiştirmemde belki etkinizde olmuştur. sizden ayarlanabilir(Merkür progress) traş bıçak model isimlerini ve hatta nereden temin edebileceğim konusundada yardımlarınızı bekler okuduğunuz için vede paylaşımlarınız için TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  5. Harikasın kardeş. Okurken çok keyif aldım ve bilgilendim. Ne yazık ki bizim berber milletinin kendi işiyle ilgili bu konulara ciddi bir bilgisi yok. Burdan öğrendiklerimi berberimle paylaştığımda bomboş olduklarını gördüm.

    YanıtlaSil
  6. merhabalar üstat,
    öncelikle değerli paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.
    sizde bazı konularda yardıma ihtiyacım var.
    zira sakal tıraşı olmak benim için başlı başına bir işkence.
    hassas cilde sahip olmanın yanında çelik gibi sert sakallarım var ayrıca çıkış yönleri derseniz yüzde artık her yöne doğru çıkıyor.
    tavsiyeleriniz üzerine hazır ürünleri bıraktım. firça ve krem kombinasyonunu kullanıyorum. ama yinede ciltteki tahrisin önüne geçemedim. tavsiyeniz üzerine kartuşlu jiletleri bıraktım ama yaprak jiletler benim için sorun teşkil ediyor. sanırım bu konuda el becerim yeteri kadar yok. işim gereği gün aşırı tıraş olmak zorundayım. bana önerebileceğiniz traş bıçağı hangisi olmalıdır? bu konu benim için gerçekten çok öenmli. genellikle sıcak duş sonrası tıraş olmayı tercih ediyoru. duş sonrasında önce iyice nemlendirici sürüp yüzü daha iyi yumuşatıyorum. sonrası fırça ve krem(nivea krem kullanıyorum.) ancak 3 bıçaklı jilette batık oluyor. 2 bıçaklı piyasadaki jiletler ise benim sakalımı keserken sanki kör testere ile tıraş oluyorum. çıkış yönüne göre alsam da yinede tahrişin önüne geçemedim. bu yüzden sizce hangi tıraş bıçağını kullanmalıyım.

    yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba geciken cevabın için kusura bakmayın. Hassas cilt ve sert sakal zor bilr kombinasyon , bunun için cildi çok iyi besleyen kozmetikler kullanmanız, agresif olmayan makine ve jilet tercih etmeniz ve mutlaka tıraş öncesi ürün kullanmanız lazım.

      Size tavsiyelerim makine olarak

      Edwin Jagger de 89
      Fatip Gentile
      Timor 1353

      bu modeller kibar kesimli günlük tıraşa uygun modellerdir.

      Jilet olarak rapira, crystal, 7 oclock mavi, astra mavi, personna super platinum jiletleri öneririm.

      Komzetik olarka eğer cildiniz alrjikse proraso beyaz serisini, normal hassas bir ciltse mavi aloeli serisini öneririm. Ve mutlaka aynı serilerin tıraş öncesi ve sonrası balzamlarını edinin. Tıra öncesi ve sonrasında bunu kullanmanız konforunuzu büyük orandan arttırdığı gibi tıra sonrası cildinizi çok ferahlatacaktır.

      Sil
  7. Merhaba. Sizin bloga şans eseri rastladım ve henüz 5 6 yazınızı okumaöa rağmen traş olmak benim için hobi haline geldi. Mesleğim gereği neredeyse hergün traş olmak durumundayım ve önceleri 3 bıçaklı ve jel ile traş olduğum zamanlar bana eziyet gelen traş olmak sayenizde bir keyif ve hobi haline geldi. Artık sabah olsa da traş olsam diyorum. Teşekkür ederim ki hayatımdan bir yükü aldınız ve yerine keyif aldığım yeni bir uğraş kattınız. Yazılarınızın hepsini okuyacağım. Umarım yazmayı bırakmazsınız. İyiki varsınız tekrardan teşekkürler.

    YanıtlaSil