1 Mart 2020 Pazar

İnceleme: Proraso Pre-Shave Cream Tıraş Öncesi Kremi Kırmızı Seri

Tekrar merhabalar, 

uzun süredir bloglarımla ilgilenemiyorum farkındayım. Hayatımdaki kötü çalkantılar ve yoğunluklar yüzünden buralar biraz nadasa kaldı. Bugün jiletler kısmına biraz güncelleme yaptıktan sonra, bir de yeni inceleme yazayım dedim. Dürüst olmak gerekirse bu incelemeyi belki iki aydır yapacaktım. Bu kadar gecikmesinin en temel sebeplerinden birisi de  ürünü çok beğenmem ve ha bügün yazayım, ha haftaya yazayım derken ürünü bitirmem oldu. E artık daha da gecikmeden yazayım dedim.



Şurada aynı ürünün okaliptus özlü versiyonunun incelemesini yazmıştım. Okursanız oradaki fikrimin genel olarak "tatminkar" olduğunu görebilirsiniz. Bu ürün için ise genel fikrim çok iyi olduğu yönünde. Hatta yıllardan beridir en kısa sürede bitirdiğim tıraş kozmetik ürünü diyebilirim.

Kırmızı seri biliyorsunuz Prorason'nun sandal ağacı özlü serisi. Bu seride mentol yok. Ağaçsı, sıcak, daha maskülen, daha beyefendi oturaklı bir koku var bu seride. Bu ürün de aynen öyle. Çok naturel temiz, hafifi odunsu, kafif tatlımsı bademsi kurabiyemsi çok güzel bir kokusu var. Bir parmak atıp tadına bakmak istiyorsunuz neredeyse. Ürünün içeriğinde sandal ağacı yağı ve karite yağı var. Biliyorsunuz seride üç ürün var, ama bunları sadece koku farkı olarak düşünmeyin. Hepsinin etkileri farklı farklı. Peki bu üründe durum nedir? Bakalım

Karite yağı


Yeşil seriyi okuduysanız orada ürünün çok yoğun bir mentol hissiyle cildi tıraş esnasında rahat tuttuğunu ve tıraştan sonra da serin tutarak da olası jilet yanmasını örttüğünü, ama genel olarak sakalı yumuşatma ya da daha rahat tıraş vermede çok belirgin bir etkisini göremediğimi yazmıştım. Bu ürün, daha doğrusu Prorason' nun kırmızı serisi genel olarak sakalı daha sert ve yoğun kişiler için. İçindeki karite yağı efektif biçimde sakalınızı yumuşatıyor ve cildinizi yağlıyor. Gerçek anlamda bu ürünü bir kaç gün kullanıp, daha sonra farkı net görmek için kullanmadan tıraş olduğumda hep belirgin farklar olduğunu deneyimledim. 

Ürün gerçekten etkili; tıraş öncesi nemli yüzünüze sürüp birkaç dakika beklemeniz yeterli. Tıraş esnasında yumuşamış sakalınızın daha rahat kesildiğini, jiletin yüzünüzde daha kolay aktığını hissediyorsunuz. Tıraş sonrası yüzünüz yumuşacık oluyor. Hiç balzam kullanmasanız bile karite yağından dolayı cildiniz yumuşak ve belli bir oranda korunaklı kalıyor. Biliyorsunuz bu ürünleri tıraş sonrası ürünler olarak da kullanabilirsiniz. Böyle bir durumda balzam yerine, "krem" olarak bu ürünü kullanabilirsiniz. Ancak kıvamlı ve yağlı olduğundan çok çok az miktarda uygulamanız lazım, yoksa yüzünüzde yağlı bir his bırakabiliyor. 



Şahsen tıraş sonrası ürün olarak çok artısını görmedim ama, tıraş öncesi ürün olarak kesinlikle faydalı ve benim vazgeçilmezlerimden biri haline geldi. Bunda harika sandal ağacı kokusunun da payı büyük. Ürünü proraso kırmızı tıraş kremi ile kombine edip de denedim, o zaman yastıklama iyice artıyor ve tıraş keyfiniz daha da yükseliyor. İyice şımarıyorsunuz. Bir de şöyle güzel bir jilet takarsanız, off değmesin tıraş keyfinize. Oturaklı kokusundan dolayı, yazın biraz daha hafif başka bir versiyon tercih edilebilir ama kışın ve sonbahar için ideal. Bir ufak kavanozu 3 ay rahat gider diyebilirim. Zaten öyle çok bol miktarda sürmeniz geremiyor, fındık kadar alıp, sakallarınızı kaplayıp biraz elinizle ovalamanız ve beklemeniz yetiyor. Uygun fiyatı düşünüldüğünde bence kesinlikle denenmesi gereken bir ürün.




Eğer cildiniz çabuk kuruyorsa, sakalınız sertse, yoğunsa, tıraş konforunuzdan memnun değilseniz proraso sandalağacı özlü tıraş önces/sonrası kremini denemenizi tavsiye ederim. Ürünü buradan temin edebilirsiniz. İster tek olarak, ister Primadopo adında üçlü set olarak alabilirsiniz ki tüm ürünleri denemiş biri olarak bu güzel nostaljik teneke kutulu setleri f/p ürünleri olarak öneriyorum.  Ürünü denemem için göndermiş olan Proraso Türkiye'ye teşekkür ederim.





12 yorum:

  1. özgür hocam nerelerdesin alla sen,
    blogların şifrelerimi unuttun?
    neyse saklı notalar bloguna yeni içerik yüklemeyi düşünüyor musun?
    oradaki bir çok paylaşımını okudum, ancak şöyle bir şey var; bir çok parfüm eski. yani piyasada bulmak çok zor. acaba piyasadaki parfümlerle ilgili yeni paylaşımlar yapacak mısın? yoksa olanlar mı yetinelim?
    aslında bu yorumu buraya yazmamam gerek, ama orada 2 senedir paylaşım yok yani. burayı güncelleyince çok sevindim. umarım mesajımı okur ve cevap verirsin, kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hayattaki bazı sıkıntılardan dolayı blogları biraz boşlamak zorunda aldım, ilaveten hükümetin kozmetik yasakları ve vergilendirmeleri sebebiyle parfüm incelemesi yazmaya da bir süre ara verdim. İleride devamı gelecek ama şu anda değil. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Özgün Bey sizi yeniden görmek çok güzel.Ben de bu markanın mentollü olan ürününü kullanıyorum ve çok memnunum. Yeni incelemelerinizi de bekliyoruz en kısa zamanda :) selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok teşekkürler. Evet yeni incelemeler de gelecek merak etmeyin.

      Sil
  3. Yeniden Lord üstadın Bloguna yazdığını görmek çok güzel. Pekçok kişi bu Blog^dan ilham alarak Geleneksel traşa başladı

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Özgür bey merhaba, uzun zamandır yazılarınızı takip ediyorum. Yaklaşık 1 senedir geleneksel tıraş ile tıraş oluyorum askeri personel olduğum için günlük tıraş oluyorum. Kullandığım makine edwin jagger de86 ile perma sharp kullanıyorum. Fakat hala boyun bölgemde tahrişler yaşıyorum bana nasıl bir çözüm yolu önerebilirsiniz şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size zamanla geçecektir derdim ama ben zaten bu yazıyı yazdığımda muhtemelen problemlerinizden kurtulmuşsunuzdur.

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Özgür bey öncelikle geçmiş olsun umarım sıkıntılardan arınmışsınızdır. Yokluğunuzda çok para gitti çöpe. Tekdüze parfümler ve zevksiz yorumcular bir yana vallahi değerinizi yeni anladım.

    YanıtlaSil
  8. Özgür Bey Merhaba, Proraso Cypress Vetyver Cologne'unu beğendiniz mi ? Çok merak ediyorum yorumunuzu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet oldukça beğendim. Rafine ve ağırbaşlı bir takım kokusu olmuş. Tıraş dünyasında kabe samanının azlığını düşününce kaçırılmamalı derim.

      Sil